Jun 25, 2011

PERANCANGAN MASA DEPAN..

da 20 thn aku hidup..skarang ni masih study(graphic design)..tp dlm masa 10 tahun akan dtg ape yg aku nk buat?..hmm..kt sini aku nk kongsi skit ape rancangan aku utk 10 tahun akan dtg..


1.habiskan diploma dlm graphic design ni..

2.sambung degree dlm TESL pendidikan..

3.kerja sbg lecturer english kt mana2 universiti or kolej smbil wat freelance(jgn tny skill ape yg aku ada..)

4.kumpul duit...kumpul duit..kumpul duit..

5.carikan maid utk tlg mak ngan abah kat rumah..

6.hantar mak ngan abah gi tunaikan haji di Mekah..(InsyaAllah)

7. jg mak ngan abah di hari tua mereka..

8. bersiap sedia utk tingkatkan ekonomi peribadi..

9.pastikan duit simpanan aku cukup..

10.Kahwin..


kenapa kahwin tu last?..sbb aku nk tunaikan tanggungjawab aku kat mak bapak aku baru aku fikir pasal diri aku..


p/s : ini bukan angan2 mat jenin atau sekadar bahan blog..ini adalah impian aku utk 10 tahun akan dtg..=)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...